„Najczęstsze błędy techniczne podczas rolowania”

Cześć!! 🙂

W dzisiejszym wpisie przedstawię najczęstsze błędy popełniane podczas rolowania.

  • Rolowanie nierozgrzanych mięśni: Przed zastosowaniem rolowania warto przeprowadzić krótką rozgrzewkę w celu poprawy krążenia, co przełoży się na uzyskanie lepszych efektów oraz zmniejszy bolesność w trakcie jego wykonywania.
  • Rolowanie tylko w jednym kierunku: Powięź posiada wielokierunkowy przebieg, dlatego rolowanie jednokierunkowe jest mniej skuteczne w porównaniu z rolowaniem wykonanym pod różnymi kątami oraz z zatrzymaniem się na wałku i poruszaniem kończyną lub całym ciałem.
  • Rolowanie zbyt wielu obszarów jednocześnie: Stosowanie 20 minutowego rolowania przed oraz po każdym treningu jest stratą czasu! Warto skupić się na 2,3 obszarach potrzebujących większej uwagi przed treningowej i przejść do treningu. Więcej informacji w https://fizjopill.pl/rolowanie-przed-czy-po-treningu/
  • Rolowanie niewłaściwych obszarów: Unikamy części kostnych oraz stawów! Należy skupić się na dużych grupach mięśniowych oraz tkankach okołostawowych.

Pozdrawiam ERNEST 🙂

Dodaj komentarz