” Rolowanie PRZED czy PO treningu??

Obraz może zawierać: tabela i w budynku

Cześć!!

Witam cię w kolejnym poście

W dzisiejszym wpisie postaram się przekazać FizjoPigułkę

dotyczącą stosowania rolowanie przed treningiem oraz tuż po nim

Rolowanie PRZEDTRENINGOWE:

  • Ma ono na celu pobudzenie układu nerwowego, przygotowanie tkanki do wysiłku, poprawę elastyczności powięzi
  • Najważniejszą korzyścią jest zwiększenie zakresu ruchomości w danym obszarze ciała, dzięki czemu możemy unikać kontuzji oraz pracować w nowo wypracowanym zakresie co w dłuższej perspektywie czasu pozwoli na poprawę wyników sportowych

Przed treningiem wykonujemy szybsze ruchy na wałku

  • Poświęcamy od 30s. do 1min. bądź wykonujemy od 8 do 12 powtórzeń na daną okolicę

Rolowanie POTRENINGOWE

  • Zapewnia szybszą regenerację mikrourazów mięśniowych, zmniejsza bolesność mięśni po wysiłku
  • Pozwala na ponowny lub częstszy trening, co pośrednio może wpłynąć na poprawę wyników sportowych oraz zmniejszyć ryzyko lub zapobiegać wystąpieniu kontuzji

Potreningowo, regeneracyjnie: poruszamy się bardzo powoli na wałku, zatrzymując się w miejscach zwiększonej bolesności

  • Poświęcamy około 2 min bądź wykonujemy od 10 do 15 powtórzeń na daną okolicę

W waszych głowach mogą zrodzić się następujące pytania:

  1. Ile czasu mam poświęcać na rolowanie w swoim treningu?
  2. Ile obszarów mogę rolować?
  3. Czy zamiast rozciągania mogę wykorzystać rolowanie?

AD.1 Zbyt długie rolowanie wcale nie pomoże w osiągnięciu naszych celów treningowych!! Rolowanie jednego obszaru powyżej 3min. może nie przynieść tak korzystnego rezultatu jaki mogłoby nam się wydawać. Należy pamiętać że rolowanie jest tylko dodatkową formą na którą należy poświęcić kilka minut przed jak i po treningu!!

AD.2 Warto skupić się na 2 czy 3 obszarach. Wybór obszaru musimy dostosować do aktywności którą będziemy wykonywać, słabych ogniw w swoim ciele oraz partii mięśniowych najbardziej obciążonych podczas treningu. Rolowanie jednego obszaru powyżej 3min może nie przynieść tak korzystnego rezultatu jaki mogłoby nam się wydawać. Należy pamiętać że rolowanie jest tylko dodatkową formą na którą należy poświęcić kilka minut przed jak i po treningu!!

AD3. Oczywiście że możemy!! jednak należy pamiętać że rolowanie z rozciąganiem się przeplatają tak więc oba te narzędzie warto wykonywać w trakcie procesu dbania o swoje ciało. Najważniejsze jest czytanie własnego ciała, tak więc jeżeli ktoś się odczuwa większą swobodę po zastosowaniu stretchingu to warto jest go nadal wykonywać!

Pozdrawiam ERNEST

Dodaj komentarz