„Wybór narzędzia pracy”- Rollera, piłeczki”

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Cześć!!

Witam cię w kolejnym poście

Każda osoba mająca pierwszą styczność z rolowaniem zadaje sobie następujące pytania:

  • Jaki wałek wybrać?
  • Czy wałek z wypustkami będzie lepszy?
  • Wybrać rolkę karbowaną czy gładką?
  • Może zamiast rollera zastosować piłeczkę tenisową?

Odpowiedzi na powyższe pytania nią są jednoznaczne, dla jednej osoby zastosowanie piłki do tenisa będzie miało bardzo korzystny wpływ, zaś dla drugiej rolowanie gładką rolką będzie korzystniejszą metodą

Przed wyborem rollera, piłeczki warto zadać sobie następujące pytanie??

W jakim celu chcę zastosować roller, piłeczkę :

  • przygotowanie do treningu?
  • relaksacja po treningu? autoterapia dolegliwości bólowych?

Mając odpowiedź na powyższe pytanie możemy przejść do krótkiej charakteryzacji „narzędzi autoterapii”

ROLLER GŁADKI: Znajduje zastosowanie w uelastycznieniu, rozluźnieniu, utrzymaniu lub poprawie uwodnienia powięzi, warto zastosować go w rolowaniu po treningowym, autoterapii.

ROLLER Z WYPUSTKAMI: Wykorzystywany jest częściej w sporcie, poprzez nieregularną powierzchnię dociera w głębsze warstwy tkanek, zwiększając krążenie krwi, dzięki czemu wydalanie toksyn jest szybsze. Warto zastosować go w rolowaniu przed treningiem w celu pobudzenia krążenia w miejscach które zostaną poddane obciążenią treningowym. Rolki są efektywnym sposobem na rozluźnianie globalne oraz większych struktur mięśniowych takich jak np. mięsień 4głowy uda, brzuchaty łydki, natomiast w rozluźnianiu lokalnym oraz punktowym jak np. rozcięgno podeszwowe zdecydowanie lepszym wyborem będzie piłeczka tenisowa.

Wykorzystywany jest częściej w sporcie, poprzez nieregularną powierzchnię dociera w głębsze warstwy tkanek, zwiększając krążenie krwi, dzięki czemu wydalanie toksyn jest szybsze. Warto zastosować go w rolowaniu przed treningiem w celu pobudzenia krążenia w miejscach które zostaną poddane obciążenią treningowym. Rolki są efektywnym sposobem na rozluźnianie globalne oraz większych struktur mięśniowych takich jak np. mięsień 4głowy uda, brzuchaty łydki, natomiast w rozluźnianiu lokalnym oraz punktowym jak np. rozcięgno podeszwowe zdecydowanie lepszym wyborem będzie piłeczka tenisowa.

PIŁECZKA TENISOWA: Piłeczka może być wykorzystywana do punktów bolesnych (spustowych), przyczepów mięśni i ich bruzd, warto ją zastosować w autoterapii w celu skupienia się na miejscach które sprawiają nam najwięcej problemów bólowych. Następnego dnia po zastosowaniu rolki lub piłki możemy odczuwać pewną tkliwość w obrębie mięśni poddawanych terapii

Pozdrawiam ERNEST

Dodaj komentarz